Hvad gør jeg hvis uheldet er ude?

Vi har samlet en række nyttige informationer om hvordan du skal forholde dig ved en evt. skadessituation. 

Er uheldet ude og har du tegnet bilforsikringen via os, så ringer du til Fleggaard Forsikring på +45 72 13 20 53, så håndterer vi din skade med det samme uden at du skal udfylde en masse papirer. Nemt og enkelt.

Når du anmelder skaden telefonisk kan forsikringen hjælpe med en gratis låne bil ved brug af Tryg´s fordelsværksted. Læs mere her

Her er de 3 vigtigste ting du skal huske:

  • Få modpartens registreringsnummer (hvis andre er involveret)
  • Få navn og telefonnummer på evt. vidner
  • Fotografer skade sted og skader

Vi håber selvfølgelig ikke du kommer ud for en skade, men det er altid en god ide at være på forkant med tingene – så læs gerne med her:

  • Print en skadeanmeldelse og hav den liggende i bilen
  • Så kan du udfylde den hvis du får en skade og dermed huske og samle alle relevante informationer
  • Send den udfyldte skadesanmeldelse til bilskade.vest@tryg.dk (dog ikke nødvendigt, hvis der allerede er lavet en telefonisk anmeldelse)

Hent skadesanmeldelse 

EFTER skaden

  • Informer altid den bilansvarlige i virksomheden

Enhver skade, som ikke er dækket af forsikringen, skal afholdes af leasingtageren.

Skade på bil i udlandet

Får du en skade på bilen i udlandet, kontakter du SOS International på +45 70 10 50 52. Derudover skal du anmelde skaden til Tryg Udlandet, som kan kontaktes på: +45 44 20 61 65.

Tyveri eller indbrud

  • Ved tyveri eller indbrud skal du straks anmelde det til politiet
  • Dernæst kontakter du Fleggaard Leasing, Tekniske Afdeling på +45 72 13 20 60 eller den bilansvarlige i din virksomhed
  • Er der stjålet personlige ejendele fra bilen, skal du anmelde indbruddet til dit eget forsikringsselskab via din familie- eller indboforsikring
  • Er der stjålet værktøj, computer eller andet der tilhører virksomheden, anmelder du indbruddet til den bil- og forsikringsansvarlige i virksomheden

Glasskade

Hvis din leasingaftale omfatter glasaftale, skal du kontakte Dansk Bilglas på +45 72 13 20 54, der udfører reparationen på din hjemme- arbejd, eller Dansk Bilglas' egne addresser. Se stederne her

Er du i tvivl om hvorvidt du har en glasforsikring med i din leasingaftale? Så kontakt den bilansvarlige i din virksomhed eller gennemse din leasingkontrakt.

Stenslag

Her er det vigtigt, at det repareres umiddelbart efter skaden er sket, så revnen ikke udvikler sig og kræver at ruden helt skal udskiftes. Og de fleste skader kan repareres med et utrolig godt resultat.

Bemærk! Hvis I anvender en anden leverandør end Dansk Bilglas, så er reparation eller udskiftningen for egen regning.

Hvis du ikke har bilforsikring via Fleggaard Leasing

  • Informer den bilansvarlige i virksomheden.
  • Dernæst kontakter du Fleggaard Leasing, Teknisk afdeling på +45 72 13 20 60 og orientere om skadens omfang.
  • Husk også at anmelde skaden til dit eget forsikringsselskab.

Vi bruger cookies. Ved at bruge vores website acceptere du automatisk brugen af Cookies. Vi bruger Cookies udelukket for at optimere brugeroplevelsen. Læs vores betingelser